התקשרו אלינו
התקשרו אלינו
חיפוש

תאורה לעסקים – תאורה לחנויות

תאורה בעסקים שהם חנויות שונה לגמרי מתאורה לבית או תאורה למשרד, וזאת בעיקר בגלל מבנה החנות והמהות. לא די בתאורת פלורסנט רגילה שרק תאיר את החלל כולו, אלא מדובר בתורה שלמה של תאורה בשימוש מסחרי הכוללת מחשבה על החלל עצמו מצד אחד ועל נקודות הפוקוס מצד שני, שכן תאורה נכונה בחנות יכולה אף להביא לעליה במכירות.

עיצוב תאורה בחנות

כאשר מקימים חנות, לא משנה באיזה גודל, יש לתכנן אותה היטב ולהתחשב באלמנטים שונים כגון:
  • גודל כללי של החנות
  • מבנה החנות – חללים, נישות, אזורי שירות, הפרדה בין החללים (קירות, מעמדים, רהיטים), גובה התקרה
  • אבזור החנות – מעמדים (סטנדים), מתלים, מדפים, ריהוט אזור הקופה (שולחן או דלפק, כסאות)
בנוסף לאלמנטים הפיזיים, יש להבין את מהות העסק, סוגי המוצרים, אופי התצוגה וכדומה, על מנת שהתכנון יהיה נכון וקולע.
באופן כללי, הרעיונות שעומדים מאחורי פריסת התאורה בחנויות נובעים מהצורך לענות על הנקודות הבאות:
  • קידום מוצרים: לקוחות פוטנציאליים ילכו בדרך כלל לכיוון מוצרים או אזורים בחנות שהם מוארים יותר, ופחות למוצרים ואזורים הנמצאים באפלה. אם אתם רוצים להפנות את הלקוחות אל מוצרים מסוימים שאתם רוצים לקדם, מוצרים במבצע, מוצרים חדשים וכדומה – האירו את המקומות הללו בתאורה מתאימה. שימו לב שהתאורה חשובה מאוד כאשר מדובר במוצרים כגון בגדים, בהם הצבע והנראות יכולים להשפיע מאוד על החלטת הקונה.
  • תחושה כללית בחנות: החנות צריכה להיות נעימה לאלו הנכנסים אליה. גוון וחוזק התאורה, בהתאמה לשאר האלמנטים בחנות (ריהוט, מידוף, מעברים נוחים וכו') צריכים לתת תחושה נעימה ונינוחה. אם לקוח ייכנס לחנות בה ההרגשה לא נינוחה, יהיה לו פחות חשק לקנות.

תאורה מעוצבת בחנויות

מעבר לפריסת התאורה עצמה ברחבי החנות, כדאי גם לבחור תאורה שתיראה טוב. כלומר גופי התאורה עצמם צריכים להיות מעוצבים ומתאימים לשאר העיצוב בחנות, במידה והם גלויים לעין. כמובן שיש גם תאורה נסתרת ממנה רק מופץ אור ולא רואים את גוף התאורה עצמו.
גופי תאורה מומלצים לחנויות הם אלו שהמראה שלהם נקי ושאינו תופס מדי את העין. כלומר, התאורה נוכחת, קיימת, מכוונת ומאירה היטב, אך לא מושכת את מבטי הקונים אליה. התחושה היא הרמונית – התאורה היא חלק מעיצוב החנות, היא יפה לעין, אך היא משתלבת באופן כזה שהקונים לא מתמקדים בה. ישנן חנויות בה הוחלט להתקין גוף תאורה מרכזי או מספר גופי תאורה מרכזיים שמושכים את העין ואת תשומת הלב, לפעמים יותר מדי. הרי לא חסרות חנויות שאנשים באים אליהן רק כי שמעו על העיצוב המיוחד, ובפועל הם לא באים לקנות אלא רק לראות.

תאורה לינארית בשימוש מסחרי

פריסת תאורה בחנות באופן לינארי, יכול לסייע מאוד בחלוקת החלל, בהובלת הקונים ובמיקוד תשומת הלב בנקודות עניין:
  • קווי אורך ורוחב ברחבי החנות יאפשרו להגדיר אזורים בתיאום עם הריהוט בחנות ועם החלוקה המבנית.
  • תאורה שקועה ברצפה, או תאורה נסתרת לאורך הסטנדים והמדפים, יכולה להוביל את הקונים בדרכים שאתם תחליטו. 
  • תאורה נסתרת מתחת למדפים, או גופי תאורה תלויים המאירים מקומות ספציפיים בחנות, יספקו לקונים focal point = נקודת עניין. כפי שצוין בתחילת המאמר – קונים פוטנציאליים ילכו למקומות מוארים ופחות לאזורים חשוכים.

תאורת לד לחנויות – יתרונות

כיום, תאורת לד ידועה ביתרונותיה הרבים, ורוב גופי התאורה הנמכרים משתמשים בטכנולוגיה זו. הנה כמה מהיתרונות המובהקים של תאורת הלד, כאשר מדובר בתאורה לחנויות ואזורי מסחר:
  • תאורה ירוקה וידידותית לסביבה שאינה פולטת קרינה מזהמת
  • תאורה שאינה מתחממת או פולטת חום, כך שכמעט כל האנרגיה שלה משמשת להארה, מה שהופך אותה גם ליותר בטיחותית
  • חיסכון אדיר בעלויות החשמל של 50%-90%

תאורה מותאמת לחנויות

כאשר מגיעים לשלב רכישת התאורה עבור החנות, כדאי לרכוש תאורה שתותאם בדיוק לצרכי החנות ובעליה. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון חומרים קלי משקל (כגון אלומיניום) והתקנה יעילה ופשוטה ללא חיווטים מסובכים.
בחברת בלקו לד תוכלו לקבל בדיוק את האורך, הרוחב, העוצמה והצבע שתרצו בכל גוף תאורה שתבחרו. האפשרויות הן אינסופיות ומתאימות לכל סגנון עיצוב. את מגוון גופי התאורה שלנו תוכלו לראות בקטלוג התאורה המפורט, וכמו כן תוכלו לצפות בגלריית תמונות מתוך פרויקטים קיימים של לקוחות שרכשו והתקינו.
 
צוות היועצים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם בטלפון 1800-40-30-40 או דרך טופס צור קשר.
למידע, ייעוץ והזמנות התקשרו אלינו: 1800-403040
או כתבו לנו: