התקשרו אלינו
התקשרו אלינו
חיפוש

תאורה מעוצבת לחנות

לתאורה בחנות יש תפקידים רבים, היא חלק בלתי נפרד  מהאווירה הרצויה עבור הלקוחות המבלים בה, ובשימוש ועיצוב נכון של התאורה בחנות, ניתן לכוון ולמקד אזורים ואפילו מוצרים שונים שבעלי החנות מעוניינים להבליט ולקדם.

תאורה לחנות

התקנת תאורה לחנות או לאולם תצוגה מצריכה מחשבה מקדימה ותכנון נכון על מנת להשיג את המטרות הרצויות. 
תכנון התאורה לחנות מתחיל באזור הפונה החוצה ובחלון הראווה עם תאורה מרשימה, ומושכת עין המזמינה את הלקוחות להיכנס אליה. אזור הכניסה לחנות מצריך מחשבה מיוחדת גם, שכן הכניסה צריכה להיות מזמינה ונינוחה, לספק הרגשה של רוגע ויציבות - הרושם הראשוני קובע וישפיע על תהליך הקניה של הלקוחות בהמשך. יש לקחת בחשבון במהלך התכנון גם דברים כגון צבע הקירות בחנות (לעיתים יהיו קירות בצבעים שונים ובאזורים שונים גם), מעברים ללקוחות, אזורים חשוכים המצריכים תאורה נוספת, מיקום המוצרים (רהיטים, מדפים, מוצרים שונים) וכמובן את גודל החנות והאזורים השונים בה המצריכים טיפול תאורתי שונה.
יש לחשוב על המוצרים או האזורים שאתם מעוניינים להבליט, יתכן כי מדובר באזור מבצעים, אזור מוצרים רווחיים במיוחד או שנמצאים בביקוש גדול. בנוסף יש לחשוב על האווירה הרצויה בחנות, יש חנויות בהן יבחרו בתאורה קרה אשר משרה אווירה של עבודה וערנות כמו בסופרמרקטים למיניהם או אווירה רגועה יותר בעזרת  תאורה חמה כמו בחנויות יוקרה. במצבים מסוימים דווקא יהיה רצון בתאורה כללית עמומה ותאורה נקודתית חזקה המופנית למוצרים מסוימים כמו בחנויות תכשיטים למשל שם האור יהיה מופנה לתכשיטים נוצצים. בנוסף יש גם להתחשב בשעות הפעילות של החנות - סבירות גבוהה שיעלה צורך בתאורה שונה בשעות היום לעומת שעות הערב והלילה. דבר אחרון ולא פחות חשוב הוא שמעבר לעיצוב התאורה חשוב לקחת בחשבון את עלויות התפעול, צריכת החשמל של התאורה, מאחר והיא אמורה לפעול רוב שעות היממה. בחירה שגויה בנורות זוללות חשמל יכביד מאוד על עלויות התפעול של החנות ועל שורת הרווח הסופית שלה.                                                                                                                       

גופי תאורה מעוצבים לחנות

אם פעם גופי התאורה היו פריט עיצובי ממשי, כמו שנדליירים מורכבים ועוד, כיום המגמה היא לתת את הבמה יותר לאור עצמו ולהשפעתו על הסביבה ועל האזורים השונים בחנות. אין זה אומר דווקא כי יש לבחור בגופי תאורה פשוטים ומשעממים, רק שצריך לבחור בחוכמה את גופי התאורה ואת השילובים ביניהם בחנות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. באופן כללי גופי התאורה נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: שקועים (בתוך תקרה למשל), צמודים (לתקרה, לקיר וכדומה) ותלויים (לתקרה, בגבהים שונים על פי גובה התקרה ועל פי צורך המיקוד ופיזור התאורה הרצוי). בנוסף ניתן לבחור בגופי תאורה מעוצבים בצורות שונות, בגימורים שונים, צבעים שונים ועוד, אך יש תמיד לזכור כי התאורה צריכה למלא תפקיד של הארה נכונה מעל כל היבט עיצובי. ניתן אגב לבחור בגופי תאורה עם נוכחות מרשימה, אך שזו לא תבוא על חשבון ההארה הנכונה. כמו כן מגמות העיצוב כיום מכתיבות שימוש בגופי תאורה מינימליסטיים אשר מפנות את הבמה לתאורה עצמה. גופי תאורה קוויים, לינאריים גם מאוד אופנתיים ומספקים פתרון הארה מצויין לחללים גדולים.

תאורה חסכונית לחנות

נושא עלויות תפעול התאורה, עלויות חשמל, החלפת נורות ועוד הוא מאוד קריטי בחנות. ברור כי אם ניתן לצמצם את ההוצאות, כך הרווח של החנות יגדל. בעבר, לאחר שהבינו שנורות הליבון אינן חסכוניות, עברו לנורות פלורסנט היכן שהיו צריכים תאורה חזקה וחסכונית יותר, אפילו שיש להן לא מעט חסרונות: הן מקרינות ומזיקות לבריאות בחשיפה ארוכה, הן פולטות חומרים מסוכנים כמו כספית, הן מרצדות (מה שיוצר עצבנות וחוסר שקט עבור הלקוחות) והן מספקות תאורה קרה מאוד שלא תורמת לאווירה רגועה. לשמחתנו קיימים כיום פתרונות אחרים ולא צריך להתפשר על תאורה פשוטה ולא מזמינה או על תאורה זוללת חשמל. תאורת הלד התפתחה מאוד במהלך השנים האחרונות והיא מהווה כיום פתרון אולטימטיבי מבחינת עיצוב תאורה, וחשוב לא פחות מבחינת חיסכון בעלויות חשמל ותפעול. נורת לד צורכת כ-10% בלבד בהשוואה לנורת ליבון, בעלת אורך חיים מרשים (כ-50,000 שעות עבודה), אינה מכילה חומרים מסוכנים, אינה מקרינה ואינה פולטת חום (דבר שיקל גם על עלויות מיזוג בחנות). 

איפה קונים תאורה מעוצבת לחנות

כפי שראינו קודם, עיצוב תאורה לחנות הוא דבר המצריך תכנון וידע רב, לכן חשוב לבחור בספק תאורה המסוגל לספק לכם ייעוץ מקצועי ביותר. בבלקו לד, ישמחו  לתת לכם ייעוץ מקצועי וגם ניתן להזמין ביקור של יועץ תאורה אליכם  לחנות על מנת לסייע לכם בתכנון ובחירה נכונה של התאורה המעוצבת לחנות שלכם.

איך בוחרים תאורה מעוצבת לחנות?

להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בבחירה נכונה:
  • עוצמת התאורה: אזורים שונים בחנות יצריכו עוצמת תאורה שונה (רצוי גם לבחור בתאורה שניתן לשלוט על עוצמתה בעזרת עמעם למשל כדי לאפשר שליטה רחבה על שילובי תאורה ועוצמות תאורה שונות על פי הצורך). חשבו על התאורה הכללית של חלל החנות, על התאורה האזורית (אזורי מוצרים שונים למשל) ותאורה נקודתית להדגשת מקום או מוצר ספציפי.
  • צבע התאורה: הבחירה בין תאורה קרה או חמה, בין צבעים שונים של תאורה (כחול, ירוק, אדום ועוד) משפיעים מאוד על האווירה, העיצוב של החנות ועל התנהגות הלקוחות. שימוש בצבעים צריך להיעשות בתבונה ולא בהגזמה, עיצוב נכון מבוסס על שילובים עדינים המשלימים אחד את השני.
  • תחושת איכות: גופי תאורה יוקרתיים משרים אווירה של חנות יוקרתית בהתאם ולחילופין תאורה פשוטה וזולה משרה אווירה ותחושה של חנות זולה ולא מושקעת. עיצוב תאורה נכון גם משרה תחושה שמדובר בחנות איכותית, מושקעת, בה נותנים תשומת לב  לפרטים הקטנים, ולכן יש צפי כי הלקוח יטופל בצורה מיטבית. בחנות בה יש מעט מעורבות של מוכרים, והלקוחות פשוט עוברים ולוקחים מוצרים (כמו בסופרמרקט גדול לדוגמה) תהיה לרוב בחירה בתאורה בגוון לבן שהוא יותר ערני ולאו דווקא משרה אווירה המזמינה שהייה ארוכה.  מנגד בחנות בה יש מעורבות של מוכרים ויועצים, לרוב יבחרו בתאורה חמה יותר, המשרה אווירה רגועה המזמינה את הלקוח לשהות בה זמן ארוך יותר.
  • תאורת לילה: ישנן חנויות אשר משאירות אור דולק גם בשעות בהן החנות סגורה, אור המדגיש את החנות מבחוץ, את המוצרים בויטרינה או פריטים מסוימים בתוך החנות. מדובר כאן באמצעי פרסומי היכול למשוך תשומת לב של קונה פוטנציאלי גם כשהחנות סגורה.
  • גופי תאורה: כפי שראינו קודם, בחירה בעיצוב נכון של גופי תאורה צריכה להיות בהתאם לסוג החנות והמוצרים הנמכרים בה. 
למידע, ייעוץ והזמנות התקשרו אלינו: 1800-403040
או כתבו לנו: