התקשרו אלינו
התקשרו אלינו
חיפוש

תאורה לפינת אוכל - המלצות עיצוביות

תאורה לפינת אוכל בבית שלנו חשובה מאוד כיוון שהאזור הזה הוא מקום מיוחד בו נפגשים משפחה, חברים או אורחים לארוחה, ומבלים זמן יחד. יצירת האווירה והעיצוב הנכון בפינת האוכל דורשת מחשבה ותכנון תאורה מדויק. תפקידה של התאורה בפינת האוכל אינו עוצר בהארת החלל בלבד אלא גם ביצירת אווירה והעצמת העיצוב. קראו את המאמר וקבלו טיפים חשובים בנושא תאורה לפינת אוכל, הצרכים שדורשים מענה בתאורה ודרכים לדייק את העיצוב באמצעות גופי תאורה שונים.

מה מיוחד באזור פינת האוכל בבית

פינת האוכל צריכה לספק מענה לפעילויות רבות, מעבר כמובן לארוחות משפחתיות, כגון ארוחות עם אורחים, לימודים, עבודה, ועוד. כפועל יוצא ממגוון הפעילויות, על התאורה לאפשר וורסטיליות, רמות משתנות של עוצמה ומיקודים שונים. גם בפינת האוכל חשוב לתכנן שכבות תאורה מגוונות כדי ליצור עניין ולענות על כל הצרכים. השילוב הנכון של סוגי תאורה שונים מבטיח הארה נכונה של החלל על כל אזוריו, כך שפינת האוכל תהיה גם פונקציונלית וגם מושכת לעין.
לגבי גוון התאורה, חשוב להבין כי תאורה בגוון לבן לדוגמה לא מתאימה לפינת אוכל מאחר והיא תחוויר את פני היושבים ואת האוכל עצמו מה שיהפוך אותו לפחות מושך. יחד עם זאת, פעילויות כגון עבודה מתבצעות טוב יותר עם תאורה בגוון לבן. במידה ורק סוג אחד של תאורה אפשרית בפינת האוכל, מומלץ לבחור בתאורה בגוון לבן ניטרלי שבין K3000 ל-K4000 הכל לפי העדפות שלכם. קיימים כיום סוגי תאורה שמספקים אפשרות של כיוון גוון התאורה מה שייתן פתרון טוב לפינת אוכל המשמשת לצרכים נוספים. 

תאורה תלויה לפינת אוכל

לא בכדי בהרבה פינות אוכל בוחרים בתאורה תלויה להארה מרכזית של שולחן. תאורה תלויה מעל פינת אוכל כאשר היא בגובה נכון מעל השולחן מאירה אותו, את האוכל ואת היושבים באופן מיטבי. חשוב לוודא שגוף התאורה לא יהווה הפרעה לתנועה בחלל ושיתאים גם במידה שמזיזים את השולחן או פותחים אותו. גודל גוף התאורה צריך גם להתאים לגודל השולחן וגודל החלל על מנת לשמור על איזון עיצובי מבחינת הפרופורציות. 
גוף תאורה תלוי מומלץ יותר לפינות אוכל מאשר גופי תאורה צמודי תקרה או שקועים שמפזרים את האור ופחות מתאימים לאזור זה. 

עיצוב תאורה לפינת האוכל - מה אפשר להוסיף 

כאמור ניתן לשלב סוגי תאורה שונים בפינת האוכל כמו בשאר האזורים בבית. להלן כמה אפשרויות לעיצוב תאורה לפינת אוכל, בהתאם לתוואי החלל, וכמובן לתקציב:
  • תאורה נסתרת בתקרה מונמכת מעל פינת האוכל. הנמכת תקרה בפינת האוכל יוצרת אינטימיות מוגברת באזור והוספת תאורה עדינה שיכולה להעצים את האווירה. ניתן לעשות שימוש בגופי תאורה נסתרים בהיקף להוספת תאורה רכה ובלתי ישירה מעל אזור פינת האוכל. בשילוב עם התאורה המרכזית, תאורה נסתרת תוסיף אור עדין, מזמין וחמים להעצמת חוויית הארוחה.
  • גופי תאורה צמודי קיר יכולים להוסיף עניין עיצובי רב הן כתוספת לצדי מראה או תמונה, והן כאלמנטים בפני עצמם שבאמצעותם אפשר ליצור קומפוזיציות תאורה מרשימות על הקיר. גופי תאורה צמודי קיר גם מסייעים להארה הכללית. 
  • עמעם: אם אתם מעוניינים בוורסטיליות נוספת, חברו את כל התאורה לעמעם כך שתוכלו לשלוט על עוצמת התאורה. ללא ספק יהיה עת לתאורה חזקה ועת לתאורה רגועה (ארוחה רומנטית למשל) וכל מצבי הביניים. האפשרות לשלוט על עוצמת התאורה בפינת האוכל ללא ספק מאפשרת פונקציונליות טובה יותר וכן גם שליטה על שינויי אווירה ועיצוב. 
אם אתם מחפשים תאורה לפינת האוכל שלכם, הגיעו לאולם התצוגה של בלקו לד והתרשמו מהמגוון הרחב ומאפשרויות העיצוב השונות.

למידע, ייעוץ והזמנות התקשרו אלינו: 1800-403040
או כתבו לנו: