התקשרו אלינו
התקשרו אלינו
חיפוש

תאורה למטבח - גופי תאורה תלויים או צמודי תקרה

המטבח הוא לב הבית כמעט תמיד, בו כל המשפחה נפגשת, יוצרת זיכרונות, חולקת ארוחות, מבשלת ונהנית. כיוון שהמטבח התאחד עם החלל המרכזי ברוב הבתים, ברור אם כן כי הצורך בתאורה מתאימה וגם מרשימה הוא ממשי, וזאת על מנת לאפשר את קיום כל הפעילויות השונות והמגוונות בו תוך כדי הדגשת האסתטיקה שלו.
גופי תאורה תלויים וגם גופי תאורה צמודי תקרה הם סוגי תאורה פופולריים למטבח. על מנת שתוכלו לבחור בגופי התאורה הנכונים לכם למטבח, נפרט מהם האזורים במטבח בהם נדרשת תאורה, את ההבדל בין שני סוגי גופי התאורה וכיצד ניתן לשלב ביניהם. 

אזורים במטבח בהם נדרשת תאורה

נחלק את האזורים במטבח על פי תפקודם והצורך בתאורה:
  • תאורת משימה: סוג תאורה זה הוא הכרחי לביצוע פעילויות שונות בנוחות ובבטיחות. למשל היכן שחותכים ירקות, מכינים את האוכל, קוראים מתכונים, מבשלים ועוד. האזורים להם נדרשת תאורת משימה כוללים את אזור הכיריים, אזור השיש או משטח העבודה, האי במטבח, מעל הכיור ועוד. לרוב בוחרים תאורה שקועה מתחת לארונות העליונים או צמודה אליהם להארת המשטחים ואזורים תפקודיים אחרים. בהעדר ארונות עליונים, ניתן לבחור בתאורה תלויה או צמודת תקרה בהתאם לחוזקה וליכולת המיקוד שלה לאזורים הדרושים. 
  • תאורת אווירה: סוג תאורה זה נותן אווירה כללית יותר למטבח, אווירה חמה, מזמינה ונינוחה. תאורה צמודת תקרה היא לרוב פתרון מעולה לכך, ובמידה והתקרה גבוהה מאוד, ניתן בהחלט לבחור בתאורה תלויה אך שעדיין תהיה גבוהה כדי לא להיתקל בה חלילה. 
  • תאורת הדגשה: תאורה זו, תפקידה להשלים את העיצוב של המטבח והיא מבליטה פריטים שונים בו, כגון פריטים דקורטיביים, מדפים פתוחים ועוד. 

מה ההבדל בין גופי תאורה תלויים לצמודי תקרה במטבח

גופי תאורה תלויים הם גופי תאורה בעלי נוכחות בחלל שמוסיפים נופך עיצובי מיוחד למטבח. גופי תאורה תלויים, יורדים מהתקרה לגובה נבחר (בהתאם לגובה התקרה, לצורך מעבר מתחת ועוד), ומקרבים את האור אל אלמנטים שונים מתחתיהם במטבח. הם יכולים להיות בחירה מעולה מעל אי במטבח, מעל שולחן אוכל במטבח, בפינת המטבח ועוד. גופי תאורה תלויים יוצרים הפרדה ויזואלית של אזור, ויכולים לספק תחושת אינטימיות במיוחד במטבחים פתוחים. 
גופי תאורה צמודי תקרה כוללים מותקנים מתחת ובצמוד לתקרה. סוג גופי תאורה אלה מצוין להארה כללית של המבטח ולשימוש כתאורת אווירה. גופי תאורה צמודים הם גם פתרון מצוין במקרים בהם קיימת תקרה נמוכה שלא מאפשרת שימוש בתאורה תלויה. 

האם אפשר לשלב גופי תאורה תלויים וצמודי תקרה במטבח

הסוד של תאורה מוצלחת בחלל הוא בשילוב נכון של סוגי תאורה שונים וכך גם במטבח. השילוב נחוץ לא רק מבחינה עיצובית אלא גם מבחינה פונקציונלית, כפי שראינו קודם עם סוגי התאורה השונים (תאורת משימה, תאורת אווירה ותאורת הדגשה). שימוש בסוג אחד בלבד של תאורה לא יצליח לספק את התוצאה הרצויה ויגרום לשימושיות במטבח להיות פחות טובה (למשל עם תאורה חזקה במרכז המטבח בלבד). השילוב בין גופי תאורה תלויים וגופי תאורה צמודים יוצר איזון ומאפשר את מילוי הצורך העיצובי והתפקודי במטבח. 
כאשר בוחרים את גופי התאורה למטבח חשוב לקחת בחשבון את כל האזורים השונים במטבח, על תפקודם ועל הצורך העיצובי שלהם, לחשוב על האווירה הרצויה (יתכן כי גם תרצו לשנות אווירה מעת לעת, בין אווירה פעילה לבישול לבין אווירה רגועה להארחה וסעודה).
מומלץ לשלב בין גופי תאורה תלויים וצמודים לקבלת תוצאה שלא רק תראה יפה אלה גם תבטיח כי המטבח יוכל לתפקד כלב הבית בצורה ראויה. 
למידע, ייעוץ והזמנות התקשרו אלינו: 1800-403040
או כתבו לנו: